Poveștile lui 2017

Cum a fost anul 2017 și pe unde am ajuns?

2017 a fost poate unul dintre cei mai buni ani, cu multe evenimente frumoase, călătorii deosebite și descoperiri pe măsură. Privind în urmă cu nostalgie, realizăm cât de minunat a fost să trăim prezentul și să ne bucurăm la intensitate maximă de fiecare loc, de fiercare cuvânt, de fiecare mireasmă și gust, de fiecare persoană înâlnită în cale, de fiecare zâmbet, de fiecare aventură. Am învățat că viața e perceptibilă doar în momentul prezent și că fiecare secundă e magică și ireversibilă. Așa încât, împreună cu Alex, am încercat să profităm cum se cuvine de cele 12 luni ale anului și iată ce a ieșit:

IANUARIE

• chiar dacă nu am plecat la zeci de kilometri distanță, în prima lună a anului am (re)descoperit orașul Iași și împrejurimile sale, am parcurs trasee faine prin pădurile din apropiere și m-am bucurat de timpul petrecut alături de oamenii dragi;

FEBRUARIE

• cea de-a două lună ne-a găsit în Suceava la Cetatea de Scaun, urmând ca apoi drumurile să ne ducă la mare;
  • am poposit câteva zile în Constanța, iar de acolo am plecat să descoperim Dobrogea, vizitând (printre altele) și Cetatea Enisala;

MARTIE  și APRILIE

• luna martie a fost precum un weekend petrecut în pijamale, cu ceaiul alături și cu cărțile pe noptieră. Am reușit să fac primul meu review pe blog la o carte de călătorie foarte faină și am făcut câteva ieșiri scurte cu Alex;
  • în aprilie, am vizitat toate colțurile Siciliei (Italia), de astă dată, având-o ca parteneră de călătorie pe mama. Am început aventura în Catania, am stat la plajă în Cefalu, am colindat străduțele din Palermo și am descoperit cea mai frumoasă vedere asupra vulcanului Etna din Taormina și Giardini-Naxos. Tot în această perioadă am realizat și primul meu jurnal video.

MAI

• în mai am făcut prima drumeție pe munte a anului, în Munții Măcin. Am reușit să facem tura pe Culmea Pricopanului și să urcăm în cel mai înalt punct, Vârful Țuțuiatu. Totodată, am realizat și un jurnal video al acestei călătorii.
  • de aici, am mers în Munții Buzăului și Țara Luanei, loc în care am avut parte de tot felul de peripeții, dar care ne-a încântat cu sălbăticia și frumusețea lui;
  • spre finalul lunii am făcut un periplu la o rezervație de turbă, Tinovul Mare, undeva în apropiere de Vatra Dornei, mai exact, în Poiana Stampei;

IUNIE

• am avut parte de o tură cu peripeții în Cheile Șugăului, o rezervație mai puțin cunoscută de unii dar impresionantă prin spectacolul formelor;
  • în cea de-a doua parte a lunii am făcut o călătorie mai neobișnuită, cu înnoptat exclusiv în mașină, oriunde ne doream noi. Așa am ajuns pe Transalpina și în Munții Parâng, fâcând și o mică drumeție pe munte. De acolo am plecat să vizităm o serie de mânăstiri, peșteri și defileuri.  Finalul călătoriei a fost unul apoteotic: am urcat prima data cu ia în Bucegi, pe vârful Omu și am avut parte de un superb spectacol în nuanțe roz. Și, ca de obicei, am realizat și un jurnalul video al călătoriei;

IULIE

• în iulie am cunoscut Transilvania profundă alături de părinții mei, făcând incursiuni prin satele săsești, vizitând bisericile fortificate și admirând cetățile medievale ale zonei;
  • tot în această lună am descoperit o nouă atracție, în apropiere de Piatra Neamț, Lacul Cuejdel. Acesta s-a format în aceleași condiții ca Lacul Roșu, de unde se trage și asemănarea celor două; însă Cuejdel este amplasat într-un cadru mult mai sălbatic și liniștit, ceea ce ne-a plăcut enorm;

AUGUST

• în sfârșit, luna pe care o așteptam și o planificasem de la începutul anului: urma călătoria în Scoția. Am petrecut mai bine de două săptămâni pe meleaguri scoțiene, vizitând mare parte din țară. Aventura a început cu multe castele și peisaje de vis din Glencoe.  A urmat apoi descoperirea întregii Insule Skye, de la sud la nord și de la vest la est. Iar apoi am continuat road tripul trecând prin multe locuri cochete. Tot în această lună ne-am echipat cu o nouă jucărie, drona, cu care am reușit să prindem o parte din atmosfera scoțiană de la înâlțime. Jurnalul video al călătoriei îl găsești aici;
  • la finalul lunii am reușit să ajungem 4 zile la Marea Neagră, în Mamaia, pentru puțină bălăceală și briză;

SEPTEMBRIE

• la început de toamnă, sau mai bine spus la sfârșitul verii, am ales să petrecem ceva timp la cort; drept pentru care am ales Munții Hășmaș ca nouă destinație. Aici am avut parte de prima noastră cățărare mai serioasă, pe Piatra Singuratică, o ascensiune super faină (dar cu ceva emoții) pe peretele vertical;
  • tot în septembrie am urcat pe Ceahlău și am înnoptat la cabana Dochia în cea mai mare cameră posibilă (cea cu 16 locuri) împreună cu Alex și verișorul meu; a fost o noapte de pomină, dar a meritat fiecare clipă. În această tură m-am bucurat pe îndelete de tot și de toate, fără vreun aparat foto pe lângă mine sau vreo conexiune la internet.

OCTOMBRIE

NOIEMBRIE și DECEMBRIE

• noiembrie a fost o luna încărcată de evenimente personale speciale care ne-au ținut locului, drept pentru care nu am mai avut răgazul să plecăm departe. Însă, începutul lunii decembrie ne-a găsit în Maramureș, unde am petrecut minivacanța de ziua națională a României. Iar noapte dintre ani ne va prinde undeva la munte, în Bucovina.

Care va fi povestea lui 2018? Nu o putem ști încă, dar vom încerca să creăm și să perpetuăm momente minunate, în locuri noi, cu oamenii dragi. Ne dorim ca șirul întâmplărilor frumoase din 2017 să continue și să dăinuie mult timp în memoria sufletească. Rămâne de văzut cu ce ne va surprinde noul an și cum vom întâmpina ocaziile ce vor să vină.