Aventură la munte (ziua III)

Traseu și marcaj:

dunga galbena Canionul 7 scări

Durata: ∼ 3h

Tip traseu: drumeție

Munți: Piatra Mare

Data: octombrie 2014

Ultima dimineață în Sinaia. Urma să plecăm spre casă, dar nu înainte de a face un traseu spre Canionul Șapte Scări, din apropierea Brașovului. Ne-am luat rămas bun de la Sinaia  printr-o plimbare în aerul rece de munte și duși am fost. Crucea de pe Caraiman strălucea mândră în razele dimineții și ne saluta, de astă dată, de la distanță.DSC_5126

Înainte de a intra în Brașov, cum vii dinspre Valea Prahovei, pe partea dreaptă este un indicator (mic și neluat în seamă) care arată drumul către Șapte Scări. Trebuie să fii cu ochi în patru dacă vrei să nu-l ratezi. De la drumul principal ai de mers circa 400 m până la intrarea în parcul natural. Iar de acolo trebuie să urmezi traseul prin pădure până ce ajungi în canion. Acesta din urmă este format de apele pârâului Șipoaia și are o lungime de 160 m, aflându-se la o altitudine de 1200 m. Traseul este marcat cu bandă galbenă, este ușor și accesibil, timpul său de parcurgere fiind de 45 minute – o oră. El ajunge până la Cabana Piatra Mare, situată la 1640 m. Noi însă nu aveam în plan să ajungem până acolo.

Cu doi ani în urmă, când am ajuns prima oară aici, Canionul era închis, nefiind amenajat corespunzător. Iar acum eram curioasă să văd ce s-a mai întâmplat și cum au evoluat lucrurile. Odată cu reamenajarea lui, s-au realizat și 21 de tronsoane de tiroliană (întinse pe 2,1 km), cel mai scurt traseu fiind de 47 m, iar cel mai lung de 273 m. Bineînțeles că ne surâdea ideea de a încerca și noi această minunăție.

Am mai mers cât am mai mers și am ajuns la intrarea în Canion. Am plătit taxa cuvenită și ne-am aventurat pe scările de fier în inima canionului. Nu durează mai mult de 20 minute tranzitarea canionului, urmând ca apoi să te întorci la punctul de plecare (de unde s-a plătit taxa) pe un traseu ocolitor. De-a dreptul uimitor acest loc.

Pe drum ne-am întâlnit și cu o vulpiță ștrengăriță. Era așa de cuminte încât m-am apropiat bine de tot să ii fac câteva poze. Eram tentată chiar să o mângâi. Poate că micuța aștepta ceva de mâncare sau doar a vrut doar să ne salute. Am aflat mai târziu că este îmblânzită și că își duce veacul pe lângă cabană împreună cu oamenii de acolo. Numele ei este Foxi.

10457515_10203317433522796_6741876056507731502_n (1)

Întorși înapoi la cabană, ne-am hotărât să încercăm tiroliana. Ea nu merge efectiv prin canion, ci la vale, spre locul unde am lăsat mașina. Așa că, ne-am gândit noi, ajungem mai repede dacă ne dăm uța la vale. Biletul pentru întregul traseu este 50 de lei de persoană. Primești un echipament special, ți se face instructajul, iar apoi ești pregătit pentru marea distracție. Concluzia? A fost o experiență foarte faină, pe care o voi repeta negreșit dacă mai ajung pe acolo.

După ce am ajuns la finalul traseului, am plecat cum nu se putea mai bine dispuși spre mașină. Eram încântați că am ales să facem asta, chiar dacă, la început, am avut câteva ezitări. Noroc de Alex că m-a impulsionat, că altfel pierdeam partea cea mai tare.

Înapoi spre casă. Ne-am oprit în Brașov pentru o gustare, după care am luat calea spre Iași. A fost un weekend superb, cu zile de toamnă amețitor de frumoase, care ne-au dat forță pentru iarna ce-avea să vină.

Util:

– Taxa de intrare în canion este 10 lei pentru adulți, 5 lei pentru copii; se poate vizita zilnic între orele 10 – 20; în timpul iernii, când condițiile meteo sunt nefavorabile, canionul este închis.

– Tariful pentru tiroliană este 50 lei adulți, 20 lei copii; greutatea minimă a unei persoane care folosește tiroliana este de 45 de kg și 1,40 metri înălțime, iar greutatea maximă 95 de kg.

– Urcarea pe scările din canion se face pe rând, unul după altul; Nu se va coborî pe scări, traseul de întoarcere fiind unul ocolitor.