Heaven on Earth: Dolomiți – Lago di Braies (part 3)

Traseu:  plecare din Corvara – San Martino In Badia – Brunico – Lago di Braies (Pragser Wildsee)

Tip traseu: mașină + trekking

Distanța: 65 km (aprox. 1 h)

Data: 14 august 2016

Poate cel mai frumos și misterios loc din lanțul muntos Dolomiți (Italia) se află la baza unui versant impunător (Croda del Becco), în inima pădurii. Este vorba despre Lago di Braies (Pragser Wildsee), supranumit și Perla Dolomiților. Un lac fenomen, cu nuanțe ireale de verde smarald, ce îți provoacă o stare de bine, de relaxare, de pace. Situat la o altitudine de 1496 m, în Provincia Autonomă Bolzano, lacul are o suprafața totală de 31 ha și atinge o adâncime medie de 17 m. Legenda acesui tărâm spune că la capătul sudic al lacului se află intrarea către lumea de dincolo, unde este situat muntele Croda del Becco (denumirea latină fiind Sass dla Porta – ,,poarta munților”).

Am ajuns în acest loc desăvârșit la primele ore ale dimineții. Dar înainte de asta, să vă povestesc o pățanie care ni s-a întâmplat și care trebuie menționată pentru a lua aminte. Cu două zile înainte, într-o vineri, am avut o tentativă nereușită de a ajunge la lac. La ora 11 și un pic dimineața, parcările erau ocupate total, accesul spre lac fiind astfel blocat și interzis, iar polițistul ne dirija pe toți să facem cale întoarsă. Câtă tristețe pe chipurile tuturor și necaz pentru cei care aveau doar ziua respectivă pentru vizitarea lacului. Norocul nostru a fost că puteam reveni și în următoarele zile. Și asta am și făcut, doar că de astă dată la ora 9 eram deja la lac.

Pătrunși în acest tărâm mistic, ne-am lăsat în voia urmelor antecedenților noștri și am admirat priveliștea din fața noastră. O oglindă nemișcată,  în care se puteau observa linii fine ale muntelui ce păzea parcă toată valea. Am descoperit și o căsuță rustică care ședea cuminte pe malul lacului (de unde, mai apoi, se puteau închiria bărci). Chiar dacă oamenii roiau în jurul nostru, am găsit câteva momente de liniște. Exterioară și interioară. Ne-am contopit cu locul, am extras magia și vibrațiile sale.

După ceva timp, tot peisajul a prins viață. Apa nu mai era limpede, ci unduia în urma bărcilor ce se perindau pe suprafața sa. Din ce în ce mai multă lume ne ieșea în cale. La un moment, trei labradori mai jucăuși au încercat apa și s-au bălăcit în voie, în fața curioșilor care se strângeau în jur (bineînțeles că și noi ne număram printre ei). Mai erau și dresați cum se cuvine și făceau un spectacol grozav. O atmosferă distinsă de vară, un aer curat de munte și bucurie în suflete. Tabloul complet al acestei dimineți.

Ne-am încheiat periplul printr-o plimbare pe malul stâng al lacului. Dacă ai mai mult timp la dispoziție poți alege varianta de a  înconjura întreg lacul, un traseu de trekking destul de lejer. Sau poți alege o plimbare cu barca, după pofta inimii. Orice ai alege să faci, vei fi încântat și fermecat de ceea ce natura îți poate oferi în măreția ei.

Informații utile:

Preț parcare Lago di Braies: 6 euro/3 ore

• Înconjurul lacului:

Start traseu: Hotelul Pragser Wildsee (1490m)

Tip traseu: trekking (practicabil și pentru familii cu copii mici)

Durata: 1h 30 min

Diferența de nivel: 93m

• Plimbare cu barca:

Perioada: iunie – sfârșit de septembrie